Wow! Ini 6 Kelebihan Mempunyai Sahabat Golongan Darah B

Di zaman maklumat di hujung kini, semakin banyak rujukan yang boleh digunakan orang mengetahui keperibadian kumpulan darah tertentu. Tetapi, hari ini aliffchannel.com akan membincangkan watak unik pemilik darah jenis B.

Pemilik darah b dikenali sebagai orang yang easy going, moody, santai, acuh tak acuh, masuk air dan mudah emosi sehingga seseorang menganggap persahabatan dengan pemilik darah jenis B kerap banyak makan hati. Siapa sangka, disebalik semua ini rupanya pemilik darah kumpulan ini, kehadirannya juga memberikan banyak keselesaan kepada orang lain! Semak sebabnya di bawah ini.

1. Sebaik sahaja anda berbuat baik kepadanya, mereka akan memberi ganjaran kepada anda berkali-kali

Watak pemilik darah jenis B mudah dicairkan jika seseorang telah membantunya atau berbuat baik kepadanya. Mereka tidak melupakan seseorang yang telah membantu dan menyumbang kepadanya. Jika mempunyai peluang, kebaikan anda boleh dibalas pada bila-bila masa oleh pemilik darah jenis B berkali-kali. Oleh itu, jangan ragu-ragu memberi pertolongan kepada pemilik darah jenis B.

2. Dikenali dermawan oleh orang-orang di sekeliling mereka

Dan juga pemilik darah jenis B diketahui tidak kedekut. Jika dia mempunyai wang yang lebih banyak atau lebih teratur, dia biasanya tidak akan melupakan orang di sekelilingnya. Pemilik darah B suka berkongsi rezeki dengan orang yang paling dekat dengannya dan dia adalah jenis yang suka menyenangkan orang di sekelilingnya.

3. Mereka jenis orang yang sangat baik dan menjaga perasaan orang yang dekat dengannya

Walaupun pemilik darah B diketahui santai, acuh tak acuh, mudah emosi dan sebagainya dalam percakapan sehingga kadang-kadang membuat anda terkejut. Ketahuilah, bahawa pemilik darah B adalah jenis yang benar-benar ambil kisah dengan orang yang dekat dengannya.

Terutamanya jika dia tahu orang yang paling dekat dengannya dalam masalah, atau orang terdekatnya dibuli oleh orang lain. Dia bersedia untuk mempertahankan anda kerana B sangat sensitif jika orang terdekatnya mempunyai masalah, dia mudah terganggu oleh emosi orang yang dekat dengannya. Biasanya, dia adalah pembela dan pelindung anda.

4. Mereka lebih suka mencucuk anda dari depan dan bukannya di belakang

Kebanyakan pemilik jenis darah B bukan jenis hipokrit atau talam dua muka. Jika dia merasakan bahawa ada sesuatu yang kurang selesa daripada anda, mereka akan bercakap terus di hadapan anda, tetapi jika B merasakan bahawa dia tidak selesa untuk menyatakannya, dia lebih suka tenang dan tidak menyatakan perasaannya sehingga tidak membuat anda tidak selesa selepas itu. Kebanyakan pemilik darah B jarang mahu bercakap tentang orang di belakang, kerana baginya tidak perlu.

5. Walaupun perihal sesuatu itu menyakitkan, mereka seperti itu masih akan mengatakannya secara jujur

Jika anda ingin bertanya pendapat jujur tentang diri anda atau apa-apa lagi. Mungkin orang B adalah orang yang paling sesuai untuk ditanya. Kerana dia akan bercakap dengan terus terang tanpa cuba menutupinya, walaupun setelah mendengar penjelasan, dia dapat membuat anda tidak selesa. Anda perlu tahu, B adalah seorang yang jujur apabila bercakap dan dia jarang mahu berbohong tentang perasaannya.

6. Walaupun mudah untuk beremosi, kemarahan B sangat cepat reda, seperti tiada yang berlaku

Walaupun B umumnya dikenali sebagai orang emosi. Emosi itu tidak tahan lama. Berbanding dengan kumpulan darah yang lain, emosi B paling cepat berubah dan beberapa jam kemudian seolah-olah tiada apa yang berlaku. B bukanlah seorang yang mudah untuk menyimpan dendam dengan orang lain walaupun dia sendiri rasa kecewa dengan orang itu. Jadi, anda yang mempunyai kawan dengan jenis darah ini, jangan terlalu serius, sila hubungi B.

Akhir kata, itulah enam kelebihan jika anda mempunyai kawan dengan jenis darah B. Walau bagaimanapun, tidak boleh disandarkan bahawa semua jenis darah B mempunyai watak-watak seperti di atas. Semoga dapat membantu anda mengenali sifat peribadi beberapa ciri pemilik kumpulan darah ini.

Sumber: Aliffchannel

Jom Komen