9 Tanda Lelaki Sukakan Anda, Tapi Masih Ramai Perempuan Tidak Faham

Advertisement
Advertisement

Tak pernah bercinta mungkin tak tahu bagaimana isyarat yang diberi oleh peminat terhadap kita kan. Kadang-kadang buat ‘dunno’ je.

Dalam masa berkawan, ramai perempuan masih ragu-ragu dengan perasaan pasangan masing-masing. Kalau si lelaki tak cakap ‘I Love You’ setiap hari, mulalah timbul rasa curiga dan fikir yang bukan-bukan

Walhal, tak perlu tunggu dia cakap macam tu pun, baru nak percaya dia sukakan korang. Sebenarnya banyak tanda-tanda yang sepatutnya anda sudah boleh menduga dan faham sendiri.

Ini antara beberapa perkara yang sering dilakukan oleh lelaki tanda dia sayang/sukakan perempuan tapi masih ramai perempuan yang tidak faham.

 

1. Buat perempuan ketawa

Kalau lelaki tu sentiasa membuat hati korang senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius dengan korang. Lelaki jenis ini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali bersama dengan orang tersayang.

 

2. Suka mengusik

Lelaki kalau dah suka perempuan tu, dia memang suka sangat nak mengusik. Tapi dalam masa yang sama, dia tetap menjaga perasaan dan sentiasa caring terhadap perempuan tersebut.

 

3. Kerap whatsapp/reply laju

Kalau dah suka kan, mesti la sentiasa menghubungi korang. Lagi satu, ingat senang ke nak jumpa lelaki yang rajin nak melayan whatsapp ni? Kalau mereka reply laju-laju tu kira korang dah untung sangat la.

 

4. Tak control perempuan

Dalam perhubungan cinta, lelaki sejati tidak akan control perempuan. Bukan bermakna tidak mahu ambil tahu tapi lelaki itu hanya nak perempuan berasa selesa ketika bersamanya. Biar tak rasa seperti terikat.

 

5. Menangis depan perempuan

Tak ada lelaki yang akan menangis pada seorang perempuan melainkan dia betul-betul sayang dengan perempuan tu. Kalau dah nangis depan korang tu maknanya dia sangat mempercayai dan selesa dengan korang.

 

6. Tak nak hubungan tergesa-gesa

Kalau lelaki betul-betul sayang dengan seorang perempuan, dia tak mahu cepatkan hubungan itu. Maksudnya, dalam bab kahwin dia tidak akan terburu-buru kerana nak tunggu betul-betul stabil dan cukup duit untuk menyara isterinya nanti.

 

7. Lembut hati

Kalau dulu korang mengenalinya sebagai seorang yang keras kepala, dengan tak semena-menanya dia boleh menjadi seorang yang lembut hati dan boleh bertolak ansur dalam banyak perkara. Ini juga salah satu tanda yang dia sayang dan sanggup beralah dengan orang yang dia sayang.

 

8. Jadi budak-budak

Lelaki kalau dah perangai macam budak-budak yang tiba-tiba nak bermanja dan kadang-kadang suka merajuk, itu tandanya dia mahu kan perhatian korang. Kalau dia merajuk sesekali tu, pujuk je la. Tapi kalau dah merajuk mengalahkan perempuan, tak payah layan ok? Haha!

 

9. Membebel

Jangan korang anggap lelaki tu kuat membebel setiap kali dia menegur dan marah tentang perkara-perkara yang padanya tidak elok. Dia hanya sekadar menasihati dan mengingatkan orang yang disayangi agar hubungan yang dijalinkan berjalan lancar tanpa masalah.

Jadi lepas ni jangan la gaduh lagi tentang isu-isu seperti sayang ke tak. Makna sayang tu luas. Tak semestinya diungkap dengan kata-kata.

Point-point ini kami dapatkan sendiri daripada hasil tinjauan beberapa orang lelaki tentang perasaan sebenar mereka.

So, korang boleh la check sama ada ciri-ciri yang dinyatakan ini ada atau tidak pada bf korang.

 

Sumber: Remaja

Advertisement
Jom Komen